Twee maanden na het aantreden van de nieuwe management board kondigt Bidroom, ’s-werelds snelst groeiende OTC (Online Travel Community), een forse aandelenemissie aan in de onderneming, welke zal worden ingezet om de groei te bespoedigen.
Bidroom is een initiatief van hoteliers voor hoteliers en gestart in 2014 omdat er door de hoge commissies van OTA´s ruimte vrij kwam voor nieuwe spelers in de markt. In september ging de onderneming een nieuwe fase in met de versterking van de directie. Geformuleerde strategische plannen: productverbetering, conceptontwikkeling en solide groei van de community van Bidroom.
Internationale uitrol
De kapitaalsinjectie zal worden aangewend voor de versnelde internationale uitrol. Om de transitie te kunnen maken zal volgens CEO Bas Tolmeijer het personeelsbestand binnen een jaar worden uitgebreid tot 200 medewerkers. Ook wordt in april 2019 een ultramodern kantoor betrokken in Krakau. Hij geeft aan dat de focus momenteel ligt op het werven van IT-specialisten, marketeers en customer service medewerkers. De middelen zullen daarnaast worden gebruikt om de portal compleet te vernieuwen, slimme technologie te ontwikkelen en de distributie uit te bouwen met de grote hotelketens. Tolmeijer voegt verder toe dat er wordt geïnvesteerd in duurzame samenwerking met diverse wereldwijde partners, zoals Visa, waarmee Bidroom een exclusief partnership is aangegaan. De nieuwe aandeelhouders zijn vooral zgn. family offices die sterk geloof hebben in het nieuwe concept.
Duizenden extra hotelkamers nodig
Bidroom werkt achter de schermen aan de afronding van de nieuwe positionering en de lancering van de consumentencampagnes. “De bijzondere samenwerking met Visa is er op gericht dat alle kaarthouders in Europa uitgebreid kennis kunnen maken met de voordelen van boeken via Bidroom. Bidroom heeft onderzocht dat er vooral behoefte is aan citytrips, waarbij men veelal kiest voor hotels in het hogere segment. Om onze community te kunnen bedienen hebben we nog meer hotels nodig in de grotere steden. We hebben daarom besloten om voor de eerste 10.000 hotels die zich aanmelden zelf de activatiekosten te betalen”, aldus CCO Francesco Monaco.
De onderneming geeft ook aan op korte termijn nieuwe kantoren te zullen openen, om zo de dienstverlening naar de hotels te kunnen optimaliseren.