Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en RECRON starten op 25 juni wederom een gezamenlijke marketingcampagne de familie Lekkerweg 2010. De campagne heeft tot doel het binnenlands toerisme te bevorderen en laat zien dat Nederland een aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en gevarieerd aanbod.
*Binnenland is belangrijk*
In 2009 werden zon 18 miljoen vakanties in eigen land doorgebracht. Daarmee staat Nederland nog steeds met stip op nummer één als de belangrijkste vakantiebestemming voor de Nederlanders. Daarnaast is de binnenlandse markt ook voor veel ondernemers en regios de belangrijkste markt. Door middel van dit initiatief willen de partijen er gezamenlijk voor zorgen dat de aandacht en interesse in binnenlandse vakanties en dagjes uit blijft groeien.
*Samenwerking in toeristische sector*
Vakantie en vrije tijd is en blijft belangrijk voor de Nederlanders en zij vragen om een veelheid aan activiteiten en verblijfsmogelijkheden, op verschillende plaatsen. De deelnemende partijen hebben de krachten gebundeld, om zo samen de Nederlandse consument nog beter en completer te bereiken. De promotieorganisaties NBTC en VVV Nederland vullen elkaar aan op het gebied van de vraag naar en informatievoorziening over binnenlandse vakanties en dagjes uit. De brancheorganisaties RECRON en KHN representeren een groot deel van het toeristisch-recreatief aanbod en verzorgen de inbreng en verbinding met hun achterban.
*Lees meer...*
Wilt u meer lezen over toerisme? Op 30 juni staat er in de nieuwe Hospitality Management een uitgebreid focus artikel over toerisme.
~Nienke Duimelaar~
Werken aan de toeristische sector
23 juni 2010