NBTC Holland Marketing startte in 2010 een vernieuwde stedencampagne. Met deze campagne worden negen Nederlandse steden in acht Europese landen gepromoot. Het resultaat?
Zeer succesvol, vindt NBTC Holland. In 2012 ontving het land zon 340.000 buitenlandse bezoekers voor een stedenbezoek. De toeristen besteedden hier bijna 150 miljoen euro.
*Uitgaven van stedenbezoekers*
De steden vormen een belangrijke trekker voor bezoek aan Nederland. Per jaar komen er bijna 2,3 miljoen buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedentrip. Vooral de uitgaven van deze doelgroep is interessant voor ons land. Champ Bouwman, programmamanager Citybreak-campagne NBTC: "We zien een stijging van het aantal stedenreizen naar Nederland. Met deze campagne leveren we een substantiële bijdrage aan de BV Nederland en de gastvrijheidssector."
*The Dutch way of life ervaren*
"Uit marktonderzoek weten we dat de stedenbezoeker met name de Nederlandse way of life wil ervaren. Natuurlijk gaat de toerist bij een stedenbezoek naar de bekende highlights van de stad, maar hij wordt vooral getriggerd door de typisch Nederlandse sfeer in onze steden. Hij wil die sfeer beleven en deel uitmaken van het leven in onze steden. Daar richten wij ons op in deze campagne en dat blijkt succesvol", aldus Bouwman.
*Nederlandse stadsbeelden*
Binnen de campagne staan herkenbare beelden van de deelnemende Nederlandse steden centraal. Na drie succesvolle jaren is de campagne afgelopen zomer vernieuwd. De nieuwe beelden zijn in de steden genomen en laten een herkenbaar Nederlands stadstafereel zien waar de doelgroep graag deel van wil uitmaken. In samenwerking met de belangrijkste online touroperators en vliegmaatschappijen van Europa richt NBTC zich middels online campagnes op de consument.
~Myrtille Vromans~
Veel toeristen dankzij stedencampagne
18 april 2013