Recensiewebsite TripAdvisor wil dat gebruikers meer boekingen gaan maken via hun platform. Dat schrijft de Financial Times. Reden hiervoor zijn de tegenvallende kwartaalcijfers van het eerste kwartaal in 2017, waarij een lagere winst van 55 procent werd gerealiseerd.
Binnen een paar weken worden de boekings-functionaliteit opnieuw op de website gelanceerd in een verneevoudigde versie die reizigers meer moet aanspreken. Volgens CEO Steve kaufer van TripAdvisor wordt de interface gebruiksvriendelijker en ligt de nadruk voor de gebruiker op het vinden van de beste hotels tegen de laagste prijs. Grote ketens als Acoor, Intercontinental Hotels Group, Starwood en Marriott zijn al direct boekbaar via TripAdvisor, zonder dat de gebruiker de site hoeft te verlaten.
Alle hotels die gebruik willen maken van de nieuwe dienst van TripAdvisor zijn welkom. Ze betalen 15 procent commissie per boeking om bij de helft van zoekopdracht te worden getoond. Wie bij een kwart van de zoekopdrachten gezien wil worden betaalt 12 procent commissie.