In 2014 staat de promotie van Nederland in binnen- en buitenland in het teken van fietsen. NBTC Holland Marketing en het Landelijk Fietsplatform gaan een samenwerking aan om
Nederland Fietsland (inter)nationaal nog beter op de kaart te zetten. Met dit themajaar worden de fietsmogelijkheden onder de aandacht gebracht bij potentiële bezoekers. Doel is om internationale toeristen te verleiden een (extra) bezoek aan Nederland te brengen en het (fiets)aanbod te ontdekken en te ervaren.
*Nederland fietsland*
Conrad van Tiggelen, directeur Marketing NBTC: "Fietsen versterkt het merk Holland. Uit ons Holland Imago Onderzoek blijkt dat ruim 40 procent van de internationale toeristen Nederland fietsland als positief kenmerk noemt. Daarnaast fietst bijna 30 procent van de internationale vakantiegangers tijdens de vakantie in Nederland. Voor ruim 11 procent is het zelfs de belangrijkste ondernomen activiteit. Mede daarom verwerken we volgend jaar het onderwerp fietsen in al onze themas. Door de unieke fietsmogelijkheden internationaal bekender te maken, verleiden we buitenlandse toeristen tot een (extra) verblijf in Nederland."
*Promotie in buitenland*
Per herkomstmarkt verschilt de marketingstrategie waarmee NBTC Nederland onder de aandacht brengt bij de doelgroep. De NBTC-kantoren in het buitenland geven zelf invulling aan het thema binnen de Holland-promotie. "We zetten met vooral (inter)nationale pers en online tools in om Nederland Fietsland in de schijnwerpers te zetten", aldus Van Tiggelen.
~Door~ "~Myrtille Vromans~":mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl
Toerist verleiden met de fiets
30 juli 2013