Het gebruik van social media is in Engeland al een succes gebleken om bed&breakfasts onder de aandacht te brengen. De moderne consument vertoeft regelmatig op social media als twitter, YouTube, facebook en Hyves. Social media worden voornamelijk gebruikt om contact met vrienden te onderhouden. Daarnaast worden ze veel gebruikt door organisaties om hun concerten, vrijetijdsbestedingen of vakantiebestemmingen op de kaart te zetten. Informatie over uw bed&breakfast hoort hier dus zeker thuis. Wanneer de site van de b&b toegevoegd is op het social network, vindt de consument u direct en is de klik naar 'boek nu' snel gemaakt.
*Betrouwbare baken*
Door content met hoge kwaliteit op de social media te plaatsen positioneert de b&b zich als een echte specialist. Het b&b gaat zo op een overtuigende manier de strijd met de concurrentie aan en is tevens een betrouwbare baken in de zee van overnachtingsmogelijkheden die de consument bij haar zoektocht tegenkomt.
*Mond-tot-mond*
Daarnaast kan de bezoeker die een b&b via social media heeft geboekt direct zijn vrienden op de hoogte stellen van zijn boeking. Social media zijn een moderne variant op de mond-tot-mond reclame van vroeger en dus dé gouden formule om consumenten op de hoogte te brengen van het laatste b&b nieuws. Dus: spread the word via social media.
~Eline Dragt~
Social media succesvolle promotie fora
8 juli 2010