Het sentiment onder reizigers in de Verenigde Staten ligt hoger dan het niveau van voor de economische recessie. Dat blijkt uit de nieuwste Traveler Sentiment Index van marketingdienstverlener MMGY Global.
*Boven startpunt*
De index meet sinds maart 2007 op zes hoofdvlakken hoe Amerikanen tegenover reizen voor hun werk en in hun vrije tijd staan. Afgelopen maand markeerde het moment dat de index voor het eerst boven de 100 punten, de beginstand, uitkwam.
*Betaalbaarheid trekt kar*
De zes meetfactoren van de index zijn interesse in reizen, tijd voor reizen, persoonlijke financiën om te kunnen reizen, betaalbaarheid van reizen, de kwaliteit van reisdiensten en de veiligheid omtrent reizen. Vooral de betaalbaarheid van reizen liet de afgelopen periode een sterke stijging zien. Daarbij is geld voor velen geen doorslaggevende factor, is men meer tevreden over reizen dan een tijd terug, en neemt het aantal zakelijke reizen in Amerika sterk toe.
~Frank Lindner~
Reizigerssentiment beter dan voor crisis
11 maart 2013