Onlangs heeft Louvre Hotels Group een samenwerkingsverband getekend met het Chinese online booking-platform Travelzen. De hotels van Campanile, Kyriad en Golden Tulip zijn nu beschikbaar voor de ruim 9 miljoen online consumenten die jaarlijks hun reis en/of verblijf boeken via de verschillende platformen van Travelzen. Louvre Hotels Group versterkt met deze samenwerking haar online aanwezigheid in Azië.
Veelbelovende markt
In totaal reisden zo’n 100 miljoen Chinezen in 2016 naar het buitenland, waaronder 9 miljoen zakelijke reizigers die via de platformen van Travelzen boekten. Travelzen is tevens de grootste vliegticket-outlet in China. Deze nieuwe groep Chinese reizigers is een veelbelovende markt voor Louvre Hotels Group. De op één na grootste hotelgroep van Europa stelt met deze samenwerking Chinese reizigers in staat haar hotels via de platformen van Travelzen te boeken en ook arrangementen van vlucht en hotel te combineren.
‘’Chinese zakenreizigers en toeristen zijn zeer online gericht en gebruiken specifieke boekings- en betaalkanalen. We streven ernaar om onze aanwezigheid en expertise te versterken op basis van de wensen en gebruiken van de Chinese gast. We hebben de beste partners nodig om aan de eisen van de sterk gedigitaliseerde Chinese economie te voldoen. Van pre-sales tot betaalmiddelen.’’ Stelt Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group.
Aanwezigheid Zuidoost Azië
Dit partnerschap sluit mooi aan bij de vele initiatieven van de groep om haar aanwezigheid in Zuidoost Azië te versterken. Zo opende de groep in oktober van dit jaar haar eerste Campanile vestiging in Shanghai en is het van plan om in China de komende drie jaar elke week twee Campanile vestigingen te openen. Ook is de groep actief aan het ontwikkelen in de landen die door de Chinese toerist het meest bezocht worden, voornamelijk Zuid-Korea en Indonesië.