Hotelreserveringssite Agoda.com heeft vandaag de resultaten van een recent onderzoek naar bronnen van reisinformatie bekend gemaakt. Dit
onderzoek toont aan dat reizigers bij het maken van hun reisplannen het meest vertrouwen op online bronnen, zoals forums en blogs.
*5500 enquetes*
In het kader van het onderzoek werden er in de maanden april en mei 2015 ruim 5500 enquêtes afgenomen met klanten van "Agoda.com":http://www.hospitality-management.nl/?q=agoda&x=zoeken over de hele wereld. In het onderzoek stond de vraag centraal welke informatiebron zij het meest betrouwbaar vinden bij het maken van reisplannen. Online forums bleek de populairste bron te zijn, deze categorie werd door 34 procent van de deelnemers gekozen.
*72 procent zoekt online*
Blogs en onafhankelijke websites kwamen binnen op de tweede plaats, met 28 procent van de stemmen. Alle online bronnen tezamen, inclusief forums, blogs en reisapps, zijn goed voor 71 procent van de stemmen. "Het is geen verrassing dat steeds meer reizigers online informatiebronnen het meest vertrouwen. Met het raadplegen van onlinebronnen hebben reizigers het voordeel van de combinatie van informatie plus de persoonlijke kennis en ervaringen van talloze andere reizigers. Bovendien kunnen ze als nooit tevoren hun onderzoek zo specifiek mogelijk maken, om zo exact aan te sluiten op hun behoeften," zegt John Brown, COO van Agoda.com.
*Meest betrouwbare bronnen van reisinformatie*
Online forums: 34 %
Blogs en onafhankelijke websites: 28 %
Advies van lokale inwoners: 13 %
Gedrukte reisgidsen: 12 %
Travelapps: 9 %
Anders: 4 % 4%
*Bijna 80 procent post reviews*
Wat betreft het delen van informatie met anderen na de reis, geeft 79 procent van de respondenten aan recensies te hebben gepost, berichten te hebben achtergelaten op blogs of op social media te hebben gepost over hun reiservaringen. Op de vraag 'Deelt u uw reiservaringen online?' kwamen de volgende antwoorden binnen:
Nee: 21 %
Ja, ik post reviews: 38%
Ja, ik post op social media: 25%
Ja, ik plaats berichten op blogs of forums: 16%
Reizigers zoeken informatie vooral online
2 juni 2015