Bedrijven moeten rekening gaan houden met een nieuw type zakenreiziger die nieuwe
ervaringen verkiest boven traditionele arbeidsvoorwaarden. Nieuw onderzoek in opdracht van Booking.com Business laat zien dat maar liefst 30 procent van de zakenreizigers een minder betaalde baan zou accepteren als dat zou betekenen dat ze meer kunnen reizen voor hun werk.
Het onderzoek toont aan dat werkgevers reizen voor werk mogelijk zelfs onderwaarderen als instrument om te onderhandelen tijdens gesprekken met potentieel talent, om werknemers te motiveren of zelfs om werknemers te behouden.
Ripsy Bandourian, Director of Product Development, Booking.com Business licht toe: "Zakenreizen worden niet langer gezien als verloren tijd of een zakelijk ongemak, maar worden steeds vaker beschouwd als een kans om de horizon te verbreden. De hedendaagse werknemer is mobieler en flexibeler en vaker op zoek naar een combinatie tussen zakenreizen en vakanties: zakenvakanties."
Ze verwachten dan ook dat werkgevers gelijke tred houden met hun behoefte aan meer flexibiliteit. Daarom richt Booking.com Business zich op het leveren van een breed scala aan accommodatiemogelijkheden voor zakenreizigers. Het wordt zakelijke reizigers makkelijk gemaakt om eenvoudig een zakelijk verblijf te vinden, ervaren en beheren."
Lees het volledige onderzoek hier.