Promotie voor vakantie in eigen land

4 november 2011
Promotie voor vakantie in eigen land

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) gaat een driejarige samenwerking aan met reclame- en mediabureau Zilte Zaken. Doel van de samenwerking is om
gezamenlijk het binnenlands toerisme te promoten. Met OntmoetNL wordt een online platform gecreëerd om vakanties in eigen land te stimuleren.

*Bezuinigingen*
Ruim de helft van de Nederlandse bevolking gaat een of meerdere keren per jaar op vakantie in eigen land en geeft daarbij bijna 3 miljard euro uit. Het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie is voornemens te bezuinigen op de marketing van de bestemming Nederland. Hoewel het politieke proces hierover nog niet is afgerond, werkt het NBTC verder aan de plannen voor de toekomst, ook op het gebied van binnenlands toerisme.

*Permanente aandacht*
Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: “Gezien het belang van de binnenlandse vakantiemarkt, vindt het NBTC het belangrijk dat er permanent aandacht is voor Nederland als vakantieland. Het NBTC blijft activiteiten op de binnenlandse markt."

*Eigentijdse manier van stimuleren*
Fred Winkel, Zilte Zaken: “Vanaf 2012 neemt Zilte Zaken onder andere de coördinatie van ‘Lekker weg met groepen’ over. Daarnaast ontplooien wij onder de noemer OntmoetNL diverse activiteiten om binnenlandse vakanties op een nieuwe en eigentijdse manier te stimuleren. Daarbij zullen wij gebruikmaken van het welbekende merk ‘Lekker weg in eigen land’, dat het NBTC in licentie aan ons ter beschikking stelt."

~Joke Adema~

Overig nieuws