De grote online travel agencies (OTA's) zullen de komende jaren binnen Europa verder doorgroeien. Een beeld gelijk aan de al meer volwassen markt in de VS, waarbij 95% van de markt in
handen is van een paar grote spelers, is ook voor ons continent het toekomstbeeld.
*Lappendeken*
Dat concludeert PhoCusWright in hun nieuwste 'European and Global Edition report' over de online reismarkt. De Europese markt is een lappendeken, met relatief veel kleine nationale spelers. Dit werkt consolidatie ten faveure van grote internationale OTA's in de hand. Spelers als Expedia en Booking.com hebben een groot marketingapparaat en zullen de concurrentieslag volgens de onderzoekers winnen van hun kleinere collega's.
*Geen groeipijn*
Na een groeispurt van 16% in 2012 zullen de OTA's die in Europa actief zijn tot 2015 groeipercentages van twee cijfers laten zien, zo verwacht het onderzoeksbedrijf. Momenteel hebben de grootste spelers 64% van de OTA-markt in Europa in handen.
~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl
OTA-reuzen blijven doorgroeien
6 januari 2014