Expedia.nl heeft trends geïdentificeerd gebaseerd op een analyse van de boekingsdata van 2012. Nederlanders en Europeanen blijven dichterbij huis, en bij verre reizen is Japan in trek.
*Meer boekingen Nederland*
René Nieuwmans, senior commercial manager bij Expedia: "We zien de wereldwijde trends duidelijk tot uiting komen in het boekingsgedrag van de Nederlandse consument. Dit is waarschijnlijk de verklaring voor de snelle stijging van boekingen in ons eigen land en in België afgelopen jaar. In 2013 zullen we onze aanbiedingen hierop verder aanpassen."
*'Goedkoop' Japan*
"De zoektocht naar 'alternatieve' verre bestemmingen is ook duidelijk terug te zien in de Nederlandse cijfers. Japan staat misschien niet meteen bekend als een goedkoop land, maar omdat de Verenigde Staten, dat nog steeds de nummer één bestemming is, duurder is geworden, is een ander veilig, schoon en technologisch hoog ontwikkeld land als Japan aantrekkelijk voor Nederlandse reizigers. Een reden kan ook zijn dat veel Japanese hotels en luchtvaartmaatschappijen enorm goede aanbiedingen boden, als onderdeel van een poging om het herstel van toerisme te stimuleren. Dat is terug te zien in het snelle herstel van Japan als toeristische bestemming voor Nederlandse reizigers."
~Frank Lindner~
Nederlander boekt dichter bij huis
25 januari 2013