In 2012 brachten iets meer dan drie miljoen Duitsers een toeristisch of zakelijk bezoek aan Nederland. Hiermee werd de grens van drie miljoen Duitse gasten voor het eerst doorbroken.
*Holland Imago Onderzoek*
Voor 2013 verwacht NBTC dat de groei van het aantal Duitse bezoekers verder doorzet. Anouk Susan, manager NBTC-vestiging Duitsland: "Er zijn verschillende redenen waarom Duitsers Nederland aantrekkelijk vinden als vakantiebestemming. Het is dichtbij, goed bereikbaar, familievriendelijk en gastvrij. Uit het recente Holland Imago Onderzoek blijkt dat Duitsers de Nederlandse natuur en het landschap zeer waarderen. Daarnaast vinden ze dat er naast Amsterdam veel te doen is. Als meest positieve kenmerken van ons land worden Nederland fietsland, kaas, kust en zee genoemd. Verder vinden Duitsers Nederlanders tolerant, vriendelijk, ondernemend en gastvrij."
*Strandvakanties*
Susan: "Strandvakanties zijn de belangrijkste reden voor Duitsers om naar Nederland te komen. Met onze kustcampagne brengen we, samen met partners, de Nederlandse kust onder de aandacht van (potentiële) bezoekers. We richten ons daarbij met name op gezinnen met kinderen. Daarnaast promoten we de groene kant van Nederland en Nederland fietsland met onze natuurcampagne. Ook vinden Duitsers de Nederlandse steden aantrekkelijk: ze houden van de gezellige, ongedwongen sfeer in onze steden."
*Op de foto*: Jos Vranken, algemeen directeur NBTC en Anouk Susan, manager NBTC-vestiging Duitsland.
~Myrtille Vromans~
NBTC ziet groei Duitse toeristen
7 maart 2013