De liefde. Mijn liefde om jullie, als ambitieuze gastenverblijf eigenaren, te helpen om meer omzet, zichtbaarheid en gasten te genereren. En, eerlijk is eerlijk, sommigen van jullie hebben af en toe echt even een liefdevolle schop onder de kont nodig. Want o, o, o, wat zijn jullie soms lief. ;-)
Broek
De B&B-eigenaren waar ik reeds op bezoek ben geweest, en ook mijn trouwe podcast luisteraars, die kennen dit verhaal al. Maar de kracht van de herhaling is nooit verkeerd. Een tijdje geleden ontving ik van een gastvrouw dit bericht: “Hoi Jorine, ik had vorig weekend zulke leuke gasten. Ik heb ze bij het uitchecken maar 10% korting gegeven.” Mijn reactie: “Je hebt WAT?!” Het was dat ik die dag een rokje droeg, anders was mijn broek ter plekke van verbazing afgezakt.
Kassamedewerker
Korting aan je gasten geven omdat ze zo leuk zijn. Het moet niet gekker worden. De standaard reactie was precies datgene wat ik verwacht had: “Ja maar….ik vind mijn werk zo leuk. Het voelt niet als werken en ik houd van mensen verwennen en zorgen.” Mijn reactie: “Dus dat betekent dat wanneer de kassamedewerker in de supermarkt zijn werk leuk vindt, hij elke aardige klant korting geeft?”
Korting
En ja, lieve B&B-eigenaren, deze quote kennen jullie inmiddels ook al wel van mij. Maar…wederom iets met de kracht van de herhaling: ‘Als je naar de bakker gaat vraag je toch ook geen korting?’ En de bakker zal het jou (meestal ;)) ook niet geven, hoe aardig hij jou als vaste klant ook vindt. En daarom, beste gastheren en gastvrouwen, voel ik het als mijn dankbare taak om jullie hierin te mogen begeleiden en een beetje te ‘heropvoeden’. En nee, ik geef geen korting en ik zal er ook niet om vragen.
Training
Hoe ik jullie hierin ga begeleiden? Dat kan door middel van e-mail, telefoon, 1-op-1, maar ook met behulp van de eerste online training die ik speciaal voor jullie aan het ontwikkelen ben. Deze kun je binnenkort volgen in jouw tijd, op jouw moment, wanneer het jou uitkomt. Want ook digitaal kan ik je prima die liefdevolle schop onder de kont geven.
N.B. Bij het schrijven van deze column droeg ik een jurkje, een broek durfde ik niet aan ;-)
Jorine | Hoteljournalist
info@hoteljournalist.nl
www.hoteljournalist.nl
Lees hier de andere columns van Jorine de Bruin