HoneyCloon effect voor hotels Venetië

1 oktober 2014
HoneyCloon effect voor hotels Venetië

De recente bruiloft van George Clooney en Amal Akamuddin heeft een sterk ‘HoneyCloon’ effect voor de hotels in Venetië. Hotels.com zag de
afgelopen dagen de zoekopdrachten naar hotelovernachtingen in Venetië enorm stijgen.

*Nederland*
Onder Nederlandse reizigers nam het aantal zoekopdrachten naar hotelovernachtingen in de Italiaanse stad Venetië afgelopen dagen met maar liefst 125% toe ten opzichte van vorig jaar.

*Duitsland*
Dat George Clooney en Amal Akamuddi ook bij onze oosterburen enorm populair zijn, blijkt uit het feit dat het ‘HoneyCloon’ effect het sterkst was in Duitsland. Hier nam het aantal zoekopdrachten op Hotels.com met maar liefst 149% toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

*Sterke stijging*
Niet alleen in Nederland en Duitsland steeg het aantal zoekopdrachten naar de stad van de liefde in Italië. De belangstelling voor hotels in Venetië groeide eveneens sterk onder reizigers uit het Verenigd Koninkrijk (106%), Ierland (89%), Noorwegen (80%), Frankrijk (71%) en Spanje (70%). Ook in Finland, Zweden en Rusland signaleert Hotels.com een stijging van het aantal zoekopdrachten naar hotels in Venetië.

*Procentuele stijging per land van het aantal zoekopdrachten naar Venetië op Hotels.com tijdens het huwelijksweekend van George Clooney en Amal Akamuddin*

Duitsland 149%
Nederland 125%
Verenigd Koninkrijk 106%
Ierland 89%
Noorwegen 80%
Frankrijk 71%
Spanje 70%
Finland 59%
Zweden 43%
Rusland 31%
Denemarken 22%
Italië 10%

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws