Met de focus van hotels op high-tech en allerhande snufjes, wordt het belangrijkste onderdeel van de hotelkamer vaak vergeten. We hebben het
over het bed. Ongeveer een derde van een mensenleven wordt op bed doorgebracht, en in hotels misschien nog wel meer.
*Meer betalen*
Een Gallup onderzoek bracht in 2014 aan het licht dat meer dan de helft van de hotelgasten die in de hoger geprijsde hotels verbleven, meer zou willen betalen voor een beter bed. De ondervraagden openbaarden eveneens dat het bed het meest belangrijke onderdeel van de hotelkamer is, naast toegang tot het internet en hulpvaardig personeel.
*W Hotels*
Artiest will.i.am werkte samen met W Hotels om een serie lakens te ontwikkelen. Deze zijn binnenkort ook in de online winkel van W Hotels te koop. Het bed en beddengoed kunnen zo'n impact hebben, dat de gast deze sublieme ervaring mee naar huis wil nemen. Overigens zijn er in de online store al verschillende slaapartikelen te koop, zoals matrassen en andere 'bed-accessoires'.
Heden is er geen 'no-name' hotelbed meer. Althans, wanneer je meer wilt kunnen rekenen voor de ultieme nachtrust. De 'battle of the beds' begint al aardig te ontbranden, nu blijkt dat men meer wil betalen voor een beter bed. Er zijn al hotels die het bed als belangrijkste marketingtool inzetten, zoals Best Western Hotel Duxiana in Helsingborg, Zweden. In samenwerking met matrassenfabrikant Dux is het hotel opgezet. De matrassen van Dux kunnen prijzig zijn: tot wel 15.000 euro. Er zijn geruchten dat het haar van de eenhoorn wordt gebruikt als opvulling van de matrassen, maar dat terzijde.
*Dikte van het matras*
In 2013 deed The Four Seasons een onderzoek onder zijn gasten. 90 procent van de gasten had een voorkeur voor een bepaalde dikte van het matras. De helft wil een 'medium' matras, een derde een stevig matras en een minderheid gaat voor een zacht matras. Millennials zijn eerder geneigd te klagen over de hotelbedden, en schromen niet om dat publiekelijk te doen op social media en reviewsites. Het belang van het bed? Dat wordt steeds groter.
~Thijs Jacobs~
Het belang van het hotelbed
4 mei 2015