Het televisieprogramma Groeten van Max zorgde ervoor dat heel Nederland mee kon kijken in de smerige kamers van hotel Season Star aan de
Martelaarsgracht in Amsterdam. Betekent dit tv-programma dan ook direct het einde van de bedrijfsvoering van de exploitant?
*Voor de rechter gedaagd*
De eigenaar van het pand heeft de uitbater van het hotel voor de rechter gedaagd, aangezien het hotel op zeer slechte wijze gerund zou worden. Woensdag buigt de rechter zich over deze kwestie. In Groeten van Max ontdekte de mystery guest onder meer ernstig vervuilde vloerbedekking, stof- en haarnesten in de badkamer en ook nog aangekoekt vuil in de prullenbak. De test van het programma viel negatief uit voor het hotel. Op alle fronten werden onvoldoendes gescoord.
*Reviews*
De eigenaar van het hotel meldt, dat deze test correspondeert met de vele klachten van gasten. Ook op Booking.com kom je veel reviews tegen die dit onderstrepen. Enkele citaten uit de reviews: "Alles was vuil. De boter bij het ontbijt was al maanden vervallen. Personeel sprak geen Nederlands." En deze: "Staff were rude, rooms were not clean, bathroom was not clean, lift kept breaking down while inside."
*Ontruiming*
De exploitant zou meermaals zijn aangesproken op deze problemen, maar heeft vervolgens niets ondernomen. De eis: ontruiming van het pand. Woensdag dient het kort geding...
~Thijs Jacobs~
Groeten van Max onthult wanpraktijken hotel
26 mei 2015