Groei mee!

26 augustus 2009
Groei mee!

Landelijk onderzoek toont aan dat maar liefst 85% van de b&b’s na 2000 is gestart. Hoeveel bed & breakfast’s Nederland daadwerkelijk telt weet echter niemand, want ondanks de Nieuwe Handelsregisterwet hoeft niet elk b&b ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel. Ik denk dat Nederland inmiddels al meer dan 5.000 b&b’s telt. Een ding staat vast: het zijn er in ieder geval minstens 3.000, want in mei van dit jaar bereikte Bedandbreakfast.nl deze mijlpaal. (Bed & Breakfast, nr.3, 2009)

Om dat te vieren organiseerden we op 23 augustus een feestelijk ontbijt bij het 3000e b&b: Bed & Breakfast Boschzicht in Doorn. Buren, vrienden, familie, mystery guests, betrokken organisaties en omliggende b&b’s waren aanwezig. Tijdens het ontbijt werden door NRIT Media de eerste resultaten gepresenteerd van het Nationale Bed & Breakfast Onderzoek. Na het ontbijt werd de b&b officieel geopend door de burgemeester van de Utrechtse Heuvelrug en werd er ook nog een cheque overhandigd aan Natuurmonumenten.
De recessie lijkt de groei van het aantal logeeradressen nog iets te versnellen. Inmiddels staan er al meer dan 3.300 b&b’s op de Nederlandse site. Met zoveel b&b’s kunnen we veel betekenen op het gebied van marketing en promotie. Wij realiseren ons ook dat we met dit groeiend aantal flink moeten blijven investeren om een toename van het aantal sitebezoekers te realiseren en het percentage terugkerende bezoekers te verhogen.

Nu denkt u misschien dat een toename van b&b’s op de site mogelijk een negatieve invloed heeft op het aantal reserveringen. Het tegendeel is waar. Met doordachte online marketingcampagnes op trefwoorden die voor b&b belangrijk zijn, neemt het aantal gerichte bezoekers nog steeds toe. Waardoor het aantal reserveringsaanvragen via de site dit jaar meer dan evenredig is gestegen ten opzichte van 2008. Bezoekers die per e-mail, telefonisch of via uw eigen website een aanvraag bij u doen nog even buiten beschouwing gelaten.
Bedandbreakfast.nl blijft er daarnaast voor zorgen dat deze gerichte sitebezoekers zo optimaal mogelijk hun keuze kunnen maken voor de voor hem/haar gewenste b&b. Uit onderzoek blijkt dan ook dat de websitebezoeker zijn keuze al maakt op Bedandbreakfast.nl.

Reden te meer om uw presentatie zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Daarbij speelt de kwaliteit van de (kamer)foto’s een bijzonder grote rol, maar ook heldere informatie in combinatie met de juiste trefwoorden is belangrijk om gevonden te worden. Tip: vraag ook eens iemand anders om uw pagina’s te bekijken, bijvoorbeeld een vriend of misschien zelfs één van uw gasten. Laat ze daarbij kritisch kijken of de informatie up-to-date is en of de juiste trefwoorden zijn gebruikt. Denk bijvoorbeeld ook aan bezienswaardigheden in de omgeving. En zijn de omschrijvingen eigenlijk wel vertaald naar het Engels, Duits en Frans?

Voldoende stof tot nadenken, lijkt me zo. Als u wilt profiteren van de flinke groei en daarbij nog wat hulp gebruiken kunt, bijvoorbeeld met de vertalingen, aarzel dan niet om contact op te nemen met het team van Bedandbreakfast.nl. We staan voor u klaar.

~Hanny Hoedemaker~

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20BedandBreakfastNieuws.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20BedandBreakfastNieuws.nl%0A%0Ahttp://www.bedandbreakfastnieuws.nl/nieuws/groei-mee/

Overig nieuws