De COVID 19 pandemie heeft een enorme economische crisis veroorzaakt. Nooit tevoren kromp de economie van Nederland zo sterk: volgens het CBS zo’n 8,5 procent in het tweede kwartaal 2020. De hotelsector was één van de zwaarst getroffen sectoren. De gemiddelde bezettingsgraad van hotels in Nederland in 2020 lag tientallen procenten lager dan in 2019. Restaurants en cafés moesten dicht en de de problemen stapelden zich op voor vele ondernemers.
Licht aan het eind van de tunnel
Gelukkig is er eindelijk licht aan het eind van de donkere tunnel. De meeste Europese landen zijn druk aan het vaccineren en met een beetje geluk kunnen we tegen de zomer weer gewoon op vakantie, uit eten in een restaurant en lekker een terrasje pakken. Maar zijn we wel voorbereid op de drukte? Hebben we de boel wel genoeg onder controle, is alles perfect geautomatiseerd? Verliezen we geen tijd met onnodige handelingen? Want als straks de reserveringen binnen vliegen, de terrassen vol zitten en we volop omzet kunnen draaien, moet we geen fouten maken.
Nu is het moment om je voor te bereiden
Het klinkt misschien allemaal nog als toekomstmuziek, maar dat de situatie gaat verbeteren is vrij zeker. We bevinden ons nu nog in de luwte voor de storm. Het is dan ook het moment om maatregelen zodat we beter en sterker dan ooit te voren deze prachtige storm kunnen weerstaan. Nu heb je een unieke kans om die veranderingen door te voeren die je altijd had willen doen, maar waar je nooit tijd voor had. Gebruik die tijd dan ook ten volle. Doe de dingen waar je straks geen tijd meer voor hebt of nooit tijd voor nam: kijk nog eens kritisch naar je website, naar je marketingplan, schrijf alvast die nieuwsbrieven, kijk nog eens naar je reserveringssysteem, bezoek de websites waar je op adverteert, update je teksten en je foto’s. Nu is ook het moment om iets nieuws te proberen en leveranciers te benaderen die je kunnen helpen je dienst te stroomlijnen en te verbeteren. Doe nu alles om straks een nog hogere kwaliteit product te leveren tegen minder kosten en minder stress.
Gebruik de technologie die pandemie heeft gecreëerd
Een goed idee is om eens te kijken naar de operationele software die je gebruikt. Het administratieve systeem waar al je belangrijke gegevens in staan: je reserveringen, klanten en facturen. Daarnaast is de wereld echt wel een beetje veranderd sinds het begin van de pandemie. We zijn grootverbruikers geworden van online diensten om in de 'anderhalvemetersamenleving' die dingen te kunnen blijven doen die we altijd deden, maar nu zonder fysiek contact te maken met een ander persoon. We gebruiken die online diensten om bijvoorbeeld een menukaart te bekijken, online te reserveren, ons te registreren en zelfs om te betalen. Of het nu gaat over parkeren, eten bestellen of een hotel boeken, we gebruiken veel intensiever de digitale middelen die ons dit mogelijk maken.
We kunnen niet meer zonder de digitale online middelen
We zijn zo gewend geraakt aan het gebruik van deze digitale middelen, dat we ons niet meer voor kunnen stellen zonder ze te moeten leven. We verwachten dan ook dat mensen ook na de pandemie, deze online diensten zullen blijven gebruiken. Dus ook voor een B&B-bezoek, zullen we verwachten dat we online de accommodatie kunnen reserveren, mogelijk andere diensten kunnen bijboeken, online kunnen betalen en misschien zelfs kunnen inchecken en onze sleutel online kunnen krijgen.
Een unieke kans
Biedt u dit soort diensten nog niet, dan is nu het moment om u te oriënteren. Redforts, één van de leidende software bedrijven in de hospitality sector, biedt u nu de mogelijkheid, om gedurende één maand, zonder kosten, die informatiesystemen te gebruiken die uw werk een stuk eenvoudiger en efficiënter maakt: een compleet administratief systeem, een moderne booking engine voor verkoop via uw website, een channel manager voor de verkoop via derden en natuurlijk alle online modules voor: verkoop van extra producten en diensten, online check-in en online betaling.
U kunt eenvoudig gebruik maken van deze unieke kans door u op te geven voor de gratis proef.