De Chinese reiziger is een nieuwe weg ingeslagen. Dat blijkt uit onderzoek van de Chinese International Travel Monitor van Hotels.com.
Uit het onderzoek blijkt dat de Chinees hogere verwachtingen heeft bij zijn reis. Ze willen meer tijd om te reizen, meer locaties bezoeken en meer exotische ervaringen. Deze verandering komt doordat de Chinese reiziger hoogopgeleid is, een verfijndere smaak en hogere verwachting heeft.
Uit het rapport blijkt verder dat Chinese gemiddeld 28 procent van hun inkomen besteden aan internationale reizen. Jongeren die in de jaren ’90 zijn geboren besteden zelfs 35 procent van hun inkomen. Maar ook oudere Chinezen, die zijn geboren in de jaren ’60, besteden volgens het rapport steeds meer aan reizen. 21 procent van deze groep gaf zelfs aan in de toekomst te willen gaan backpacken.
Topbestemmingen
Frankrijk en de Verenigde staten zijn de populairste bestemmingen onder Chinezen, gevolgd door Australië, Canada, Duitsland en de Malediven. Als er alleen naar EMEA landen wordt gekeken zijn geven Chinezen aan graag een bezoek te brengen aan Nederland en Finland.
Hotels
In het rapport is ook onderzocht wat Chinezen graag aan faciliteiten zouden zien in het hotel. Ze vinden het bijvoorbeeld heel belangrijk dat ze kunnen betalen met Chinese betalingsdiensten zoals UnionPay. Daarnaast vind het Chinees het fijn als er iemand binnen de staf Mandarijn kan spreken. Ook een reisgids in het Chinees op de hotelkamer wordt door de Chinese reiziger gewaardeerd.