In 2018 ontstond Check-In Planner; een unieke samenwerking tussen twee bevlogen IT’ers met een gedeelde passie voor technologie en ondernemerschap. Gino en Sven werkten al geruime tijd samen en hadden altijd al het idee om samen een eigen bedrijf te starten. Hun droom werd werkelijkheid toen een inspirerende vakantie-ervaring hen op het pad zette van hun nieuwste avontuur: de Check-In Planner.
Bijzondere start
“Al een tijdje droomden we ervan om ons eigen bedrijf te beginnen, maar we hadden nog niet het perfecte idee”, zegt Gino. “Totdat ik terugkwam van mijn welverdiende vakantie bij B&B de Droomhoeve. Ik raakte daar in gesprek over de techniek achter de verschillende reserveringssystemen. Tekortkomingen, eisen en wensen kwamen aan bod. Ik zag meteen de mogelijkheden voor een beter systeem.”
Sven vult aan: “Toen Gino me zijn idee voor Check-In Planner voorlegde, wist ik meteen dat we hier iets groots mee konden neerzetten. Het was een kans om onze passie voor technologie te combineren met de groeiende wereld van kleinschalige gastenverblijven.”
Kleinschalig naar allesomvattend
In het begin concentreerde Check-In Planner zich voornamelijk op kleinschalige B&B’s. “We begonnen met de B&B de Droomhoeve, die destijds slechts vier kamers had. Naarmate de Droomhoeve groeide, groeiden ook onze inzichten. Ondertussen hebben we heel wat meer klanten en kunnen wij ook grotere B&B’s en kleinere hotels helpen. De afgelopen jaren hebben wij goed naar onze klanten geluisterd en de nodige functionaliteiten bijgebouwd.”
Kernwaarden
“Vanaf het begin wilden we vooral onze klanten tevreden stellen”, aldus Gino. “We hechten veel waarde aan verbondenheid met onze klanten en proberen altijd aan hun verwachtingen te voldoen. Dat is ook hetgeen we vaak terugkrijgen van ze: ‘Jullie reageren snel en het contact is prettig.’ Gebruiksvriendelijkheid is ook een van onze belangrijkste pijlers. We willen dat onze klanten gemakkelijk kunnen werken met ons systeem en er het maximale uit kunnen halen zonder technische kennis.”
Het zelfontwikkelde softwarepakket - dat van deze tijd is en alle functionaliteiten heeft die je kunt verwachten - stelt Gino en Sven in staat om snel te reageren op klantvragen en nieuwe functionaliteiten toe te voegen. “We hebben de vrijheid om ons systeem voortdurend te verbeteren, zonder afhankelijk te zijn van derden.”
Toekomst
Wanneer hen wordt gevraagd naar hun vooruitzichten voor de toekomst, zegt Gino: “Over vijf jaar willen we op iedere B&B en klein hotel in Nederland en België aanwezig zijn. We geloven echt dat ons systeem het beste is en willen het beschikbaar maken voor zoveel mogelijk accommodaties. De ideale klant bestaat niet voor ons. We omarmen elke klant, of het nu een kleine B&B is die wat extra klantcontact nodig heeft of een kleiner hotel met technische uitdagingen. Elke klant heeft zijn eigen charmes, en we vinden het geweldig om hen te helpen.”
Sven vult aan: “We willen onze klanten laten zien dat we er altijd voor hen zijn. Onze klantenservice is persoonlijk en in het Nederlands, wat een vertrouwd gevoel geeft. We willen een partner zijn die hen begrijpt en ondersteunt bij hun unieke behoeften.”
De kracht van Check-In Planner
In vijf kernwoorden vatten Gino en Sven samen waar Check-In Planner voor staat:
1. Verbinding - We streven naar een sterke band met onze klanten, zodat ze zich gehoord en gewaardeerd voelen. We denken mee en zijn altijd bereikbaar voor vragen en/of ideeën.
2. Gebruiksvriendelijkheid - Het systeem is gebruiksvriendelijk en voorzien van alle gemakken. De klant kan eenvoudig beginnen en steeds meer functionaliteiten activeren/gebruiken.
3. Innovatie - Cloud software is een zelfontwikkeld softwarepakket wat gebruikmaakt van de nieuwste technieken en systemen. Wij bieden een channelmanager, PMS en reserveringsmodule als een totaalpakket aan.
4. Ontzorgen - Ons systeem ondersteunt in de administratieve taken. Beschikbaarheid en prijzen van kamers worden automatisch doorgestuurd naar channels, maar ook BTW en toeristenbelastingoverzichten kunnen worden opgevraagd. Hierdoor wordt het administratieve werk voor klanten verlicht.
5. Omzet optimalisatie - Onze moderne reserveringsmodule kan eenvoudig op de website geplaatst worden en bied mogelijkheden om extra’s aan te bieden, zoals bijvoorbeeld fietsverhuur, ontbijt en dergelijke. Daarnaast is het mogelijk om complete arrangementen aan te bieden.
Een belofte van groei
“Wat we aan onze klanten willen overbrengen, is dat we altijd voor hen klaarstaan. We zijn er trots op dat we een systeem van deze tijd bieden dat voortdurend wordt verbeterd op basis van klantfeedback. Bij Check-In Planner vinden klanten een kleinschalige partner die hun succes ondersteunt en hen ontzorgt, zodat ze zich volledig kunnen richten op het verwelkomen van hun gasten.”
Meer informatie:
www.checkinplanner.com | info@checkinplanner.com
+31 85 060 59 59