Butter, het UK Buy Now Pay Later (BNPL) platform en de eerste BNPL reisagent, heeft ontdekt dat de Britse reis- en toerisme-industrie waarschijnlijk geen boost zal zien na de zomer. Vakantiegangers blijven namelijk afwachtend als gevolg van Covid-onzekerheid.
Als een natie van zonzoekende vakantiegangers komt het niet als een verrassing dat Butter ontdekte dat 85 procent van de Britten een zomervakantie verkiest boven een wintervakantie. Maar nu Covid ook deze zomer weer chaos veroorzaakt voor buitenlandse vakanties heeft slechts een kwart van de Britten een zomervakantie kunnen boeken.
Desondanks ziet het er niet naar uit dat Britten hun voorkeur zullen veranderen en in de winter zullen kiezen voor een vakantie. Butter ontdekte dat van degenen die er deze zomer niet in slaagden weg te gaan, slechts 16 procent een wintervakantie plant om het goed te maken, terwijl 84 procent tot volgend jaar thuis blijft.
Zelfs in de winter is zonneschijn de belangrijkste trekpleister voor vakantiegangers, met 67 procent van de respondenten die verklaart nog steeds een zonnige bestemming te verkiezen boven een wintervakantieoptie.
Timothy Davis, mede-oprichter en CEO van Butter, verklaarde:
"Het is eerlijk om te zeggen dat, in plaats van te helpen het schip te stabiliseren, het continu van kleur verspringen van het verkeerslicht-reisclassificatiesysteem nog meer onzekerheid heeft gebracht in de reis- en toerisme-industrie en misschien wel meer kwaad dan goed heeft gedaan. De grote onzekerheid blijft onze eetlust voor buitenlandse vakanties temperen, zodat een late opleving tijdens de herfst- en wintermaanden onwaarschijnlijk is. Als gevolg daarvan heeft de meerderheid van de Britse vakantiegangers gekozen voor een nieuwe zomer van staycations en helaas ziet het er niet naar uit dat ze op korte termijn van gedachten zullen veranderen."