De Reclame Code Commissie (RCC) heeft Booking.com in het gelijk gesteld naar aanleiding van een "klacht":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/klacht-tegen-bookingcom-17417/ van de heer Kohnstamm op de punten dat Booking.com onjuiste mededelingen zou doen over
de beschikbaarheid van hotelkamers via haar website en het aantal personen dat op enig ogenblik op de website een hotel aan het bekijken is. Beide klachten zijn afgewezen door de RCC.
*Transparantie*
ÂOnze missie is om reizigers eenvoudig, duidelijk en transparant de beste accommodaties ter wereld te laten ontdekken. Het succes van Booking.com wordt dan ook voor een belangrijk deel verklaard door de transparantie in het aanbod en de juistheid van de informatie op onze website, aldus Gillian Tans, COO van Booking.com. Tans vervolgt: ''transparantie voor onze klanten is vanaf de start een belangrijke prioriteit bij ons geweest en dit zal altijd zo blijven. In het geval feitelijk juiste gegevens mogelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, zullen we onderzoeken hoe we deze weergave verder kunnen verduidelijken.''
*Aanbeveling*
De RCC beveelt Booking.com aan om het woord 'we' in de zin 'we hebben nog 1 kamer beschikbaar' verder te verduidelijken voor consumenten. Wat Booking.com betreft is helder dat dit naar Booking.com verwijst, aangezien de consument immers op de website van Booking.com is. Booking.com zal zich beraden of ze deze aanbeveling van de RCC zal overnemen en al dan niet tegen de uitspraak in beroep zal gaan.
~Thijs Jacobs~
Booking.com in het gelijk gesteld
25 april 2014