Bilderberg komt met responsive website

16 februari 2015
Bilderberg komt met responsive website

Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. De "nieuwe website":https://www.bilderberg.nl/ is een belangrijke stap voorwaarts
in de strategie van Bilderberg om het aantal rechtstreekse hotelreserveringen verder te laten groeien en klanten en gasten te binden aan het merk. Het toeval wil, dat wij in de februari-editie van Hospitality Management aandacht besteden aan zowel Bilderberg als aan het belang van responsive websites. 'Mobile Friendly' wordt steeds belangrijker en Google neemt dit ook mee in de indexering. Houd de brievenbus dus goed in de gaten.

*Responsive*
Met de nieuwe website wil Bilderberg haar merkwaarden duidelijker uitdragen. Het state of the art ontwerp is volledig responsive, waarbij het beeldscherm meeschaalt voor een optimale beleving op zowel PC of laptop, als op tablet en smartphone. Drone video’s en schermvullende afbeeldingen nemen bezoekers mee in de belevenis die de verschillende hotels bieden. Ook aan de navigatiestructuur en presentatie van hotelarrangementen is veel aandacht besteed.

De vernieuwing van de website past bij de ambitie van Bilderberg om Nederlands sterkste hotelmerk te zijn op het gebied van bijeenkomsten en weekenden weg. Bilderberg heeft voor het ontwerpen en bouwen van de front end van de website samengewerkt met Fabrique uit Rotterdam. Daarnaast is voor de reserverings-technologie van Sabre gekozen, die naadloos integreert met de managementsystemen in de hotels.

*Inzichten*
“Het was zeer verfrissend om met een designbureau te kunnen werken dat nog niet eerder projecten had gedaan binnen de hotellerie. Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten als het gaat om het online vertalen van onze merkwaarden en het inrichten van de navigatie. Zo is er een goede balans gevonden tussen design en conversie-optimalisatie,” aldus Arlette Gilbert, Commercieel Directeur van Bilderberg.

*Inspirerend beeld*
“Why settle for less? is de belofte van Bilderberg, die ze offline en nu ook online waarmaken. De aandacht voor detail die Bilderberg zo kenmerkt, hebben we vertaald door het menu achter een button te plaatsen, waardoor we meer ruimte hebben voor inspirerend beeld. Zo is het eerste deel van de site inspirerend en verleidelijk, terwijl de rest van de site gericht is op het genereren van boekingen. Het project hebben we met Bilderberg in drie maanden tijd volbracht, dat is ook iets waar we trots op zijn,” aldus Kay Timmers, strateeg bij Fabrique.

*Over Bilderberg*
Bilderberg is een Nederlandse hotelonderneming en beschikt over 17 hotels in het vier- en vijfsterrensegment, 216 vergaderzalen en 1.725 hotelkamers. Bij Bilderberg werken 1.300 medewerkers. Bilderberg streeft ernaar om voorop te lopen op het terrein van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en kiest voor een duurzame bedrijfsvoering. De certificering van alle hotels met het milieukeurmerk Green Key en de invoering van het gezondheidsprogramma ‘Bilderberg Vitaal’ en het inzetbaarheidsplan ‘On the Move’ voor medewerkers zijn hier onderdeel van.

Overig nieuws