7 redenen waarom je als gastenverblijfeigenaar een channelmanager zou moeten gebruiken

Auteur: redactie
Branded Content 10 januari 2024
7 redenen waarom je als gastenverblijfeigenaar een channelmanager zou moeten gebruiken

Als gepassioneerd gastenverblijfeigenaar weet je dat het beheren van boekingen een uitdagende taak kan zijn, vooral als je verschillende kanalen gebruikt om je accommodatie te promoten. Het is dan ook niet voor niets dat een channelmanager als de Check-in planner is ontwikkeld. Speciaal voor de kleinere gastenverblijven. “Wij bieden een platform waar alle reserveringen bij elkaar komen door een directe koppeling met andere channels.”

Sven Brassé is mede-eigenaar en ontwikkelaar van de Check-in planner: “We bouwen en ontwikkelen dit reserveringssysteem vanuit onze klanten. Dat maakt het verschil. We leren de klant kennen en denken mee. Onze helpdesk met persoonlijke aandacht en professionals is dan ook altijd bereikbaar.” Gastvrouw Titia Botman van Landgoedhoeve Vosbergen, gastheer Bert Vanwersch van B&B De Hoogstam en gastheer Peter Jongman van B&B De Vrijheid maken reeds naar tevredenheid gebruik van de Check-in planner. “Het systeem werkt feilloos, alles kan gekoppeld worden en dubbele boekingen komen niet meer voor.”

Daarom: 7 redenen waarom een channelmanager onmisbaar is voor gastenverblijven.

1.       Overboekingen zijn verleden tijd

Gastvrouw Titia Botman ondervond de frustratie van handmatige koppelingen en overboekingen. Dit kostte haar veel kostbare tijd en energie. “Niet alle systemen zijn handmatig te koppelen en ik had veel last van overboekingen. Heel vervelend. Ik was er veel mee bezig. Daarom wilde ik een channelmanager die alles kon koppelen. De Check-in planner werkt feilloos en zorgt voor nauwkeurige synchronisatie van alle boekingen op één kalender, waardoor dubbele boekingen worden geëlimineerd.”

2.       Efficiëntie en tijdsbesparing


“Effectief, eenvoudig en gebruiksvriendelijk.” Zo beschrijft gastvrouw Titia de Check-in planner. Het systeem automatiseert het verzenden van e-mails en biedt een overzichtelijke kalender op één plek. Hierdoor bespaart het niet alleen tijd, maar minimaliseert het ook de inspanningen die gepaard gaan met handmatig beheer. “Dit scheelt een hoop energie.”

3.       Overzicht boekingssites


Gastheer Bert Vanwersch benadrukt de noodzaak van een channelmanager om dubbele boekingen te voorkomen en een overzicht van alle boekingen te behouden. “Een channelmanager biedt de mogelijkheid om wijzigingen generiek door te geven aan platforms zoals Booking.com en Airbnb, waardoor de kans op fouten wordt geminimaliseerd en er een duidelijk overzicht is. Erg fijn.”

4.       Gemak, zekerheid en direct contact


Gastheer Peter Jongman omschrijft de Check-in planner met de woorden: “Eenvoudig beheer en facturatie. Door het gemak van de Check-in planner worden alle boekingen nauwkeurig bijgehouden en gecontroleerd.” Dit benadrukt het comfort van gebruik beheermogelijkheden en facturatiemogelijkheden die een channelmanager biedt. Daarnaast benoemt Peter het directe en prettige contact met de helpdesk. “De Nederlands sprekende medewerkers zijn vriendelijk en accuraat. De communicatie is zeer duidelijk.”

5.       Eén agenda

Voor gastheer Peter was het beheren van boekingen op meerdere kanalen op zijn zachtst gezegd een uitdaging. Vooral bij (bijna) volledige bezetting. “De Check-in planner biedt de oplossing door het beheer van één agenda voor alle boekingen op verschillende kanalen, inclusief boekingen via een eigen website. Ideaal en overzichtelijk.”

6.       Verbeterde gastervaring


Het gebruik van een channelmanager heeft gastvrouw Titia geholpen om minder online bezig te zijn, wat resulteert in een verbeterde gastervaring. “Gasten hebben duidelijkheid, wetende dat eventuele problemen niet aan de channelmanager of reserveringen liggen. De channelmanager neemt een gastenverblijfeigenaar veel werk uit handen en maakt het leven een stuk makkelijker.”

7.       Flexibiliteit en betrouwbaarheid

Alle drie de gastenverblijfeigenaren waarderen niet alleen de eenvoud van de Check-in planner, maar ook de flexibiliteit en betrouwbaarheid. Het systeem houdt alle boekingen nauwkeurig bij, verzendt automatisch gedetailleerde e-mails naar gasten en biedt vriendelijk, eenvoudig en accuraat beheer.

De Check-in Planner is de perfecte channelmanager voor kleinere gastenverblijven. Zo kwam gastvrouw Titia erachter dat een groot systeem voor haar niet werkte. “Zowel de prijs als het gemak van de Check-in planner maakten mij meteen blij. Het scheelt veel tijd en stress. Daarnaast is de helpdesk goed bereikbaar. Het contact is uitermate prettig en ik heb nooit het gevoel dat ik een vraag teveel stel.”

“Mijn complimenten voor het team van Check-in planner. Eerder werkte ik met een andere channelmanager waar ik niet tevreden over was, er zaten veel fouten in en de helpdesk was vaak niet bereikbaar. Ik heb toen contact gezocht met Check-in planner en ben keurig te woord gestaan. Ik heb een fijne demo gehad en binnen een dag was alles keurig omgezet en ingeregeld. Al met al ben ik erg tevreden over het gebruik van de Check-in planner”, aldus gastheer Peter.

De Check-in planner heeft verschillende reserveringsmodules met een moderne uitstraling die naar eigen wens aan te passen zijn. Het gebruik van een channelmanager, zoals de Check-in planner, is niet alleen een investering in efficiëntie en tijdsbesparing. Het garandeert ook een naadloos beheer van boekingen, voorkomt dubbele reserveringen en draagt bij aan een verbeterde gastervaring. Kortom: een onmisbaar hulpmiddel voor gastenverblijven.

Voor meer informatie en/of het aanvragen van een gratis demo: www.checkinplanner.com

-> Auteur Jorine de Bruin werkt met haar bedrijf Hoteljournalist als PR-specialist & Tekstschrijver voor gastenverblijven (B&B, hotel, vakantiehuis, camping). Meer informatie, zoals een online leeromgeving en podcast speciaal voor gastenverblijfeigenaren, vind je op haar website.

Overig nieuws